Stå frem fra mængden med et stærkt visuelt brand
Din visuelle identitet er med til at skabe dit brand – altså det, som kunderne husker. Ram rigtigt med dit logo, billedvalg, dine farver og skrifttyper første gang ved at få hjælp af en professionel grafiker.
Her er nogle logoer som jeg har lavet.
Her er nogle logoer som jeg har lavet.
Skal jeg også lave dit?
Min egen logorejse med Kissow Kreativ Design
Tiden har en forunderlig evne til at ændre vores syn på tingene. Det gælder alt fra mode og farver til former og trends. Det kan være, at noget engang var utroligt populært og moderne, men 10-15 år senere virker det helt uforståeligt, hvorfor det nogensinde var så populært.
På samme måde kan et logo udvikle sig over tid. Det betyder ikke, at et brandlogo ikke kan repræsentere en virksomhed i årtier, måske endda gennem et helt nyt århundrede. Men nogle gange kræver det nye tanker for at sende de rette signaler udadtil, især i forbindelse med nye initiativer eller virksomhedsudvidelser. Det kan være nok med små justeringer – det samme navn, men en ny skrifttype, nye farver eller endda en ny tegning. Det kan også være et payoff, der støtter det eksisterende logo.
Personligt har jeg valgt at ændre mit logo tre gange. Det er måske for nogle en overflod, da en sådan beslutning også kan være temmelig dyr med hensyn til nyt materiale. Men for mig har det været en berigende rejse, som jeg gerne vil dele med andre.
På samme måde kan et logo udvikle sig over tid. Det betyder ikke, at et brandlogo ikke kan repræsentere en virksomhed i årtier, måske endda gennem et helt nyt århundrede. Men nogle gange kræver det nye tanker for at sende de rette signaler udadtil, især i forbindelse med nye initiativer eller virksomhedsudvidelser. Det kan være nok med små justeringer – det samme navn, men en ny skrifttype, nye farver eller endda en ny tegning. Det kan også være et payoff, der støtter det eksisterende logo.
Personligt har jeg valgt at ændre mit logo tre gange. Det er måske for nogle en overflod, da en sådan beslutning også kan være temmelig dyr med hensyn til nyt materiale. Men for mig har det været en berigende rejse, som jeg gerne vil dele med andre.
Derfor skal din virksomhed have en visuel identiet
|
Du bliver husket
Dit visuelle brand øger sandsynligheden for, at kunderne husker dig. Tænk bare på Nike eller Cola. Kan du se deres logoer for dig?
Ved at skabe en klar identitet for din virksomhed får kunderne et tættere forhold til den – og husker den. |